Nieuws Maart 2013

Abidal weer bij de selectie

Zaterdag speelt Barça om 18.00 uur de uitwedstrijd tegen Celta de Vigo. Voor deze wedstrijd is Éric Abidal opgenomen in de wedstrijdselectie. De Franse international is een jaar uit de roulatie geweest na zijn levertransplantatie. Abidal maakte in het met 1-2 gewonnen uitduel tegen Atlético Madrid op 26 Februari 2012 zijn laatste speelminuten. Sinds 21 Februari van dit jaar is hij volledig hersteld verklaard.

Liefst vijf spelers die normaal deel uitmaken van de selectie, zijn voor de uitwedstrijd in Galicië in Barcelona achter gebleven. Dit zijn: Xavi Hernández, Carles Puyol, Adriano Correia, Pedro Rodríguez en Jordi Alba zijn allen geblesseerd. Víctor Valdés is door zijn schorsing niet opgenomen in de wedstrijdselectie, waardoor José Manuel Pinto na vijf jaar zijn rentree maakt in Balaídos, het stadion van Celta de Vigo. Oier Olazábal en Gérard Deulofeu komen van Barça B over om de selectie compleet te maken.

Ook Tito Vilanova zal nog niet op de bank plaatsnemen. De hoofdcoach was eerder deze week teruggekeerd en zal gedoseerd de touwtjes weer in handen gaan nemen. Afgelopen vrijdag heeft Vilanova wel weer de training geleid. Zie hier de video van de training van vrijdag. Volgens Jordi Roura heeft de terugkeer van Vilanova een positief effect op de spelersgroep. “De spelers en de technische staf hebben een golf van vreugde en vitaliteit gekend na de terugkeer van Vilanova”, aldus de assistent coach in de persconferentie.