Nieuws Juni 2011

Abidal wil topfit worden

De meeste spelers van Barça genieten vanaf dit moment van hun vakantie. Een uitzondering hierop is Eric Abidal. Hij blijft in Barcelona om te werken aan zijn fysieke gesteldheid, omdat hij vindt dat hij nog iets moet inhalen. Hij offert zijn vakantie op om topfit te zijn voor de start van het nieuwe seizoen. Volgens Abidal begint het seizoen voor Barça al zwaar met de wedstrijden om de Spaanse Supercup tegen Real Madrid en de Europese Supercup tegen FC Porto.

In maart werd Abidal geopereerd aan een levertumor en er werd rekening gehouden met ernstige scenario's. Ondanks deze zware operatie, verscheen hij na ruim 6 weken weer op het trainingveld. Hierdoor kon Abidal aan het eind van het seizoen zelfs nog enkele wedstrijden met Barça meespeelden, waarbij de Champions League finale tegen Manchester United voor hem een hoogte punt werd. Hij speelde de volle wedstrijd en mocht uiteindelijk de 'Cup met de grote oren' als eerste omhoog houden.