Nieuws Mei 2019

Acht debutanten Barça B

Na het 2-2 gelijkspel tegen SD Eibar in Ipurua in de laatste wedstrijd van het seizoen 2018/19, sluit FC Barcelona het seizoen af met 87 punten, ongeveer 11 punten meer dan hun naaste rivalen Atlético Madrid. Dit seizoen hebben een aantal leden van Barça B gedebuteerd voor het eerste team zoals Carles Pérez die in de tweede helft van de wedstrijd van afgelopen zondag verscheen als vervanger van Malcom.

Met het inbrengen van de B-teamvleugelspeler bracht het aantal spelers uit het team van Garcia Pimienta, die hun debuut in het eerste team maakten naar acht. Abel Ruiz maakte zijn debuut in de 2-0 overwinning op Getafe in Camp Nou. Moussa Wague en Alex Collado maakten hun eerste optredens voor het team van Ernesto Valverde slechts een paar weken eerder. Wague verscheen in het veld in Huesca in La Liga en Collado tegen Celta Vigo in Balaídos.

Elders verschenen Chumi, Jorge Cuenca en Miranda in de heenwedstrijd van de Copa del Rey tegen Cultural Leonesa. Riqui Puig maakte zijn debuut in dezelfde wedstrijd, maar in de return. Acht van dit seizoen plus de vier spelers van vorig seizoen die hun debuut maakten in het eerste team (Arnáiz, Cucurella, Oriol Busquets en David Costas) betekent dat Valverde 12 spelers van het B-team heeft laten debuteren tijdens zijn ambtstermijn als coach.

Foto: www.fcbarcelona.com