Nieuws Oktober 2009

Acht spelers naar Zuid-Afrika

Het afgelopen weekend kwamen er weer diverse spelers van FC Barcelona in actie voor hun eigen nationale ploeg. Tot nu toe hebben 8 spelers uit de selectie zich verzekerd voor een ticket naar Zuid-Afrika.

Spanje, met Puyol en Xavi in de basis en Iniesta en Piqué werden ingebracht in de 2de helft, wonnen met 1-2 bij Armenië. Spanje had zich al geplaatst voor het WK en behoudt op deze manier de perfecte score. Woensdag speelt Spanje uit tegen Bosnië-Herzegovina. Xavi en Puyol missen beide deze wedstrijd. Puyol door een schorsing en Xavi door een blessure aan zijn knie.

Brazilië was al zeker van het WK na de winst op Argentinië maar verloor de uitwedstrijd tegen Bolivia met 2-1. Dani Alves speelde de gehele wedstrijd mee.

Márquez heeft met Mexico de thuiswedstrijd tegen El Salvador met 4-1 gewonnen. Hierdoor plaatste Mexico zich ook voor het WK. Voor de wedstrijd van woensdag tegen Trinidad en Tobago is  Márquez geschorst. Daarom is hij alweer op weg naar Barcelona.

Touré speelde met Ivoorkust gelijk tegen Malawi. Dit was voor Ivoorkust voldoende om het WK-ticket veilig te stellen.

Vijf spelers moeten het WK nog veilig stellen in de komende wedstrijd of tijdens de play-offs. Messi wist met Argentinië te winnen van Peru. Dit gebeurde door een doelpunt diep in de blessuretijd. Hierdoor moet Argentinië in Uruguay nog een goed resultaat behalen om zich te plaatsen voor het WK in Zuid-Afrika.

Ibrahimovic verloor met Zweden van aartsrivaal Denemarken. Hiermee plaatste de Denen zich voor het WK en zag Zweden Portugal voorbij komen. Wint Portugal woensdag thuis van Malta, dan mist Ibrahimovic met Zweden het WK.

Als Henry en Abidal naar het WK willen, zullen ze dit via de play-offs moeten proberen. Frankrijk won met 5-0 van Faroër Eilanden, maar omdat Servië met dezelfde cijfers won van Roemenië is Servië niet meer te achterhalen door Frankrijk.

Oekraïne heeft de tweede stek van Kroatië overgenomen nadat het Engeland met 1-0 had geklopt. Chygrynski speelde niet, vanwege een blessure welke hij had opgelopen in de wedstrijd tegen Malaga. Woensdag moet Oekraïne winnen van Andorra om zich te plaatsen voor de play-offs