Nieuws Oktober 2010

AD Ceuta–Barça 0-2

Barcelona heeft zonder al te veel moeite de heenwedstrijd in de Copa met 0-2 gewonnen. De tegenstander Ceuta maakte het Guardiola en zijn mannen geheel niet moeilijk. De blaugranas begonnen aftastend tegen het verdedigende Ceuta. Door slordigheden in de opbouw lukte het Barça in de beginfase het balbezit niet om te zetten in kansen. De eerste echte kans na een kwartier betekende wel direct de eerste goal van de wedstrijd. Na een een-twee met Bojan wist Maxwell vanuit een moeilijk hoek binnen te schieten. De tweede goal volgde als snel. Een voorzet van Maxwell werd slecht uitverdedigd en kwam voor de voeten van Pedro. De aanvaller stond goed op te letten en schoof de bal onder de doelman het goal in. Vervelend nieuws voor Guardiola kwam van Jeffren. De aanvaller werd onderuit getrokken en landde ongelukkig op zijn schouder. Nolito moest de buitenspeler zelfs vervangen. Jeffren werd tijdens het duel nog in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Barcelona voetbalde daarna rustig door tot aan de rust. De tweede helft bleef Barcelona op een laag tempo spelen. Echt grote kansen kreeg Barça dan ook niet meer. De hoogtepunten van de tweede helft waren een schot van Adriano en Bojan. Tweede genoemde kreeg ook nog een mogelijkheid alleen voor de doelman, maar de aanvoerder van vanavond wist de keeper niet te omzeilen. Barcelona heeft zonder de grote sterren een goed resultaat behaald en zal 10 november Ceuta als gasten ontvangen in Camp Nou.

Opstelling Barça: Pinto, Adriano, Bartra, Fontàs, Maxwell, Mascherano, Thiago (84; Dos Santos), Keita, Jeffren (31; Nolito), Pedro en Bojan

Gerelateerd nieuws