Nieuws November 2011

Adriano fit, Iniesta niet mee

Vrijdagmorgen trainde Barça in het Ciutat Esportiva Joan Gamper voor de laatste keer voor de wedstrijd van zaterdag tegen Getafe, in het Coliseum Alfonso Pérez (22:00 uur). Adriano voegde zich voor het eerst weer bij de ploeg sinds hij tien dagen geleden een hamstringblessure opliep. Hij is eveneens fit verklaard voor opname in de twintigkoppige ploeg die naar Madrid zal reizen. Dani Alves is eveneens terug nadat hij het duel tegen AC Milan moest missen wegens schorsing, en opnieuw krijgt Barça B-speler Isaac Cuenca een kans zich te tonen.

Andrés Iniesta is echter niet op tijd fit voor de competitiewedstrijd. Hij miste al de wedstrijd in Milaan wegens een verrekte spier, dat hem overkwam tijdens de wedstrijd tegen Zaragoza van vorig weekend. Hoewel de middenvelder al behoorlijk is hersteld van de blessure, is de pijn nog niet weg en werd besloten dat het voor hem het beste zou zijn als hij wat meer dagen rust kreeg. Of hij beschikbaar zal zijn voor de volgende duels die op het programma staan, hangt geheel af van hoe zijn herstel zal verlopen.

Zaterdagochtend om elf uur vliegt de ploeg van het El Prat vliegveld en een uur later zullen de spelers in Madrid landen en zich opmaken voor het duel tegen Getafe.

De ploeg: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Sergio, Pedro, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs en Isaac Cuenca.