Nieuws December 2010

Afellay in Barcelona

Volgens de officiële berichtgeving ontbreekt het nog steeds aan een akkoord tussen speler en club, maar FC Barcelona is vol vertrouwen dat het de onderhandelingen met Ibrahim Afellay donderdag met goed gevolg afsluit. Barcelona maakt draaiboek voor presentatie Afellay vast openbaar op de website van de club.

Barcelona bereikte twee maanden geleden al een akkoord met PSV over een afkoopsom voor de 24-jarige middenvelder. Afellay is donderdagochtend met zaakwaarnemer Rob Jansen naar Barcelona gevlogen, om de laatste details van zijn contract te bespreken.

Afellay ondergaat donderdagavond de medische keuring. Als daar geen problemen aan het licht komen, tekent hij vrijdag in het kantoor van voorzitter Sandro Rosell rond het middaguur zijn meerjarige contract. Na een fotosessie staat de officiële presentatie op het programma, waarbij Afellay zijn eerste Barça-shirt krijgt uitgereikt.