Nieuws Januari 2022

Alavés - Barça 0-1

Enkele feiten m.b.t. de wedstrijd:

Balbezit Barça: 75%.

Gewonnen duels 56%.

Corners: 10.

Schoten op doel: 4.

Schoten binnen de 16 meter: 9.

Pass nauwkeurigheid: 86%.

Totale voorzetten: 27.

De feiten zijn niet slecht. Het spel was niet om aan te zien. Er was geen lijn, geen samenhang. Wel werd er hard gewerkt. Maar dat is blijkbaar tegen een laagvlieger als Alavés niet voldoende. Veel balverlies, geen patronen te herkennen.

Maar dan toch de 3 punten mee naar Catalonië via een doelpunt van Frenkie de Jong in de 88e minuut. Goede assist van Ferran Torres. Zeker geen buitenspel. De drie punten waren broodnodig. Is ook een kunst: slecht spelen en de volle winst pakken.

In de 1e helft een volley van Luuk de Jong en kopballen van Piqué en Busquets. Weinig kansen voor Alavés. Na de rust werd het iets beter. Kansen voor Luuk de Jong (1 x helaas buitenspel). Alavés bleef gemakkelijk overeind en kwam zelfs tot een aantal kansen. Joselu was de gevaarlijkste man van de thuisploeg.

Maar dan toch nog 3 punten!! Voorzet Alba, Ferran Torres legt de bal terug op Frenkie: vrij voor het doel 0-1. Glimlachen op de gezichten van de Barca spelers. Xavi kreeg zijn zin: het belangrijkste nu is het winnen van wedstrijden. Door het gelijke spel van Madrid loopt Barça 2 punten in. En staat 1 punt achter Atlético. Het is duidelijk dat er versterkingen moeten komen. Dan is het al snel weer: Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Alba, Araujo, Piqué, Dest, Pedri (90” Lenglet), Busquets, Frenkie de Jong, Abde (71” Nico), Luuk de Jong (84”Ferran Jutglà), Ferran Torres

Foto:fcbarcelona.com