Nieuws Februari 2017

Alavés - Barça 0-6

FC Barcelona speelde zaterdagmiddag tegen de ´Bonenzakken´ Deportivo Alavés in het uit 1924 stammende Mendizorrotza. Barça kan bij winst voor heel even de ranglijst aanvoeren, Real Madrid komt later in actie tegen Osasuna. Alavés daarentegen staat 12e en gaat voor lijfsbehoud. Toch zullen de Basken goed voor de dag willen komen tegen Barça en de punten in Vitoria houden. Tevens staan 2 oud-ploeggenoten van FC Barcelona langs de zijlijn: Luis Enrique bij Barça en Mauricio Pellegrino bij Alavés.

1e Helft:
De eerste 20 minuten omsingeld Barça Alavés maar creëert nog weinig. De Basken leunen op zijn verdediging. Uit het niets is er een scrimmage in de 16 van Alavés, een klein spervuurtje van Barcelona eindigt in een corner. Uit de corner komt geen mogelijkheid tot scoren. Een counter van Alavés in de 23e minuut eindigt in de handen van Ter Stegen, de aanval die er na volgt heeft André Gomes de mogelijkheid om de score te openen, ook hij laat het na. Plots is er leven in de brouwerij! Op het half uur is het percentage balbezit: 25% Alavés en 75% FC Barcelona! Eindelijk is daar de 0-1! Wie anders dan Luis Suárez, in de 37e minuut zet Barça een prachtige aanval over vele schijven op, Aleix Vidal komt goed door op rechts en zet laag voor op Suárez die de bal makkelijk binnen tikt. Een verdiende voorsprong voor Barça en een mooie assist voor Aleix Vidal, die het behoorlijk moeilijk had dit seizoen, weinig aan spelen toe kwam en zich toch in het elftal geknokt heeft. Het gaat ineens hard! Gooooooolllll del Neymarrrrrrr! In 3 minuten rolt Barça Alavés op. De wedstrijd lijkt nu al gespeeld. Gaat Barça werken aan het doelsaldo?? Ruststand: 0-2

2e Helft:
De 2e helft begint met een wissel aan beide kanten. Bij Barcelona is Umtiti geblesseerd in de kleedkamer achter gebleven en vervangen door Jordi Alba. De eerste echte kans is voor Santos (voormalig NEC-speler), een aanval over links en de spits van Alavés kan hem er zo inschieten maar mikt op 4 meter van het doel te hoog! Alavés zet een tandje bij om niet af te gaan voor het eigen publiek. In de 57e minuut is er nog een speldenprikje van de Basken, Digne voorkomt net op tijd het schot van Theo door met een sliding de bal te ontfutselen. FC Barcelona komt na een uur spelen door een doelpunt van Messi op een comfortabele 0-3, een foutenfestival in de verdediging van Alavés zorgt ervoor dat Messi de bal krijgt en alleen op het doel afstevent. De kleine Argentijn rond fraai door de benen van de keeper af. Niet veel later is daar goal nummer 4 voor Barça! 0-4 in de 63e minuut. Wederom Messi, die een assist van Suárez afrondt. Met dit doelpunt is Messi voorlopig Pichichi van Spanje.

Raketícccccccc!!!! Wat een geweldige goal na een geweldige aanval van Barcelona!! We schrijven minuut 65 en de 0-5, de nederlaag in Camp Nou is nu wel weggepoetst. Uw reporter kan het niet meer bijhouden!! De MSN maakt korte metten met Alavés, 0-6. Dit keer is Suárez de afmaker.Na de 0-6 in de 68e minuut is het tempo van de wedstrijd behoorlijk gezakt, Barça gelooft het wel en Alavés kan niet meer... Minuut 83 komt in het verslag met een zwart randje. Aleix Vidal raakt naar het zich laat aan zien zwaar geblesseerd aan de enkel. Het lijkt einde seizoen voor de Catalaan, terwijl hij juist de goede vorm te pakken leek. Door het uitvallen van Vidal heeft Barça geen wisselmogelijkheden meer omdat alle wissels al gebruikt zijn. De slotfase met 10 man komt Barça goed door. Scheidsrechter Clos Gomes fluit voor het einde van de wedstrijd en zo eindigt Alavés - FC Barcelona in een 0-6. Barça maakt korte metten met Alavés, Suárez is de nieuwe Pichichi van Spanje. Een makkelijke middag in Vitoria eindigt in mineur met het uitvallen van Aleix Vidal. Barcelona is voor even koploper in La Liga.

Opstelling Alavés: Pacheco, Vigaray, Laguardia, Alexis, Hernandez ('88 Raul Garcia), Marcos Llorente, Daniel Torres, Katai ('57 Romero), Krsticic ('46 Kiko), Sobrino, Santos.

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Aleix Vidal, Umtiti ('46 Jordi Alba), Mathieu, Digne, Rakitíc, Sergio Busquets ('64 Iniesta), André Gomes ('72 Sergi Roberto), Messi, Suárez, Neymar Jr.

Klik HIER voor de samenvatting van Alavés - FC Barcelona