Nieuws Februari 2024

Alavés-FC Barcelona 1-3

Met een volle ziekenboeg (8 geblesseerden) trad FC Barcelona aan tegen Alavés. Het was inmiddels 22 jaar geleden dat Alavés van Barça wist te winnen. Alavés begon goed aan de wedstrijd: veel druk op de verdediging van Barça. De eerste echte kans kwam op naam van Araújo. Zijn kopbal had geen succes.

In de 21e minuut 0-1 door een prima pass van Gúndogan op Lewandowski. Met een mooi lobje passeerde de Pool de keeper van Alavés. Alweer zijn 9e doelpunt. Man van de laatste 10 minuten in de 1e helt was Iñaki Peña. Tot 2 keer toe hield hij het doel met prachtige reddingen schoon. Ruststand: 0-1.

Wissel in de rust: Héctor Fort voor Cancelo. 0-2 in de 49e minuut door Ilkay Gúndogan (perfecte pass Pedri). 1-2 in de 51e minuut door Omorodion. In de 59e minuut een wissel bij Barça: Vitor Roque voor Gúndogan. Slechts 4 minuten op het veld en Roque wist de 1-3 te scoren. Assist Héctor Fort die een goede wedstrijd speelde.

73e minuut: 2 x geel = rood voor Vitor Roque. Fermín Lopéz kwam voor Pedri. Kans voor Fermín in de 79e minuut (assist Frenkie) maar helaas geen doelpunt. Nog 2 wissels van Xavi: Martinez en Romeu voor Christensen en Cubarsí. Barça hield de verdediging goed gesloten tot het einde. Eindstand 1-3 in een niet al te moeilijke wedstrijd. 3 punten mee naar Barcelona!!

Opstelling: Iñaki Pena, Cancelo (45”Fort), Koundé, Cubarsi (83”Romeu), Araujo, Christensen (82”Martinez), Frenkie, Gúndogan (59”Roque), Yamal, Pedri (74”López), Lewandowski

Visca Barça!!!

Foto: fcbarcelona.com