Nieuws Maart 2013

Alba keert geblesseerd terug naar huis

In de wedstrijd van Spanje tegen Finland heeft linksback Jordi Alba een spierblessure opgelopen. De verdediger heeft inmiddels het trainingskamp van Spanje verlaten en is teruggekeerd naar huis. Zondag zal de medische staf van FC Barcelona de blessure onderzoeken, zodat geconstateerd kan worden wat de exacte blessure is en nog veel belangrijker, hoe lang hij buitenspel staat. Hij mist in ieder geval de wedstrijd van Spanje tegen Frankrijk.

De blessure met de eventuele langdurige afwezigheid kan een probleem opleveren voor Barça, want naast Alba zijn ook Puyol en Adriano langdurig afwezig. Hierdoor heeft het team van Vilanova een probleem in de verdediging. Want Abidal, die eerder deze week nog meedeed in een oefenwedstrijd, zal nog geen hele wedstrijd kunnen spelen.