Nieuws Oktober 2013

Alexis Sánchez bijna zeker van WK 2014

Voor Alexis Sánchez en zijn landgenoten lonkte een riante overwinning toen Chili met een 0-3 voorsprong in en tegen Colombia ging rusten. Deze stand was bereikt door twee doelpunten van de aanvaller van Barça en Juventus middenvelder Arturo Vidal (penalty). Maar twintig minuten voor tijd kreeg Carlos Carmona zijn tweede gele kaart en dus moesten de Chilenen met tien man verder. Colombia vocht zich door twee strafschoppen en een velddoelpunt terug in de wedstrijd en haalde zo een heel belangrijk punt. Colombia en Argentinië zijn geplaatst voor de WK op het eigen continent. Zonder Lionel Messi en Javier Mascherano wonnen de Argentijnen met 3-1 van het al uitgeschakelde Peru. Uruguay dat met 1-0 verloor bij Ecuador moet vrezen dat Chili en Ecuador er een salonremise van maken want bij een gelijkspel zijn beide ploegen geplaatst voor de WK 2014. En tot overmaat van ramp moet Uruguay het in de laatste wedstrijd thuis opnemen tegen Argentinië.