Nieuws Maart 2012

Alexis Sánchez geblesseerd

Volgens het medische team van FC Barcelona is de Chileense spits 10 tot 15 dagen niet beschikbaar voor het team van Josep Guardiola. In de competitiewedstrijd tegen Sporting Gijón ontstond vlak voor het einde van de wedstrijd een kleine scheur in de bovenbeenspier van Alexis. Hierdoor moest de aanvaller het veld verlaten.

Na de La Liga wedstrijd verklaarde Josep Guardiola dat het uitvallen van Alexis Sánchez een zware tegenvaller is. “Natuurlijk is het pijnlijk om Alexis te moeten missen. Net nu we hem echt nodig hebben, raakt hij geblesseerd. We zijn niet in de positie om nog meer spelers te verliezen. Maar het is een jaar waarin we hem wel vaker hebben moeten missen. Ik weet zeker dat al die blessures een beter speler van hem maken. Iemand die zijn lichaam beter begrijpt”, aldus de coach van Barça.