Nieuws Februari 2012

Alves: “Champions League vereist concentratie”

Daniel Alves gelooft dat de situatie in de competitie Barça’s terugkeer in de Champions League niet zal aantasten. Hij is ervan overtuigd dat het gat van tien punten tussen FC Barcelona en Real Madrid het team niet zal beïnvloeden. “Een van de grootste krachten van dit team is dat we weten waar we staan en in welke competitie we spelen. De Champions League vergt veel concentratie, kwaliteit en wil.” Met het oog op de wedstrijd tegen Bayer Leverkusen, waarschuwde Alves: “Het is een hele sterke tegenstander in thuisduels. We zullen heel alert moeten zijn om verrassingen te voorkomen.”

FC Barcelona is zes wedstrijden verwijderd van het bereiken van de Champions League finale in München. Alves weet dat de weg daar naartoe niet gemakkelijk is. “We moeten op hoog niveau spelen willen we de finale halen. We zullen tegenover lastige teams komen te staan, maar het zal eveneens niet gemakkelijk zijn om tegen ons te spelen.”

Over de huidige vorm van Barça in de Spaanse competitie, zei Alves: “We zijn gewend geraakt aan winnen en als we niet winnen, dan is dat vreemd. Er zullen genoeg moeilijke momenten komen waarin we sterk moeten zijn. Als we eensgezind zijn, zijn we sterker. We zullen vechten zolang er geen wiskundige kampioen uit de competitie komt, en we zullen zien waar we staan aan het einde van het seizoen.” Hij spoorde zijn teamgenoten aan om alles te geven om de competitietitel alsnog binnen te slepen. “We zullen ons drievoudig moeten inspannen, want dubbel zo hard is niet genoeg. Het is iedereens droom om het beste team ter wereld te verslaan.”