Nieuws Augustus 2023

Ansu Fati matchwinner tegen AC Milan

Met een flink door elkaar gehusseld team, verscheen Barça aan de wedstrijd tegen AC Milan. Gokken is natuurlijk toegestaan in Las Vegas. In de tweede helft werd daar nog een schepje bovenop gedaan. Ansu Fati maakte zijn entree in de 2e helft en scoorde 10 minuten later de 0-1.

En daarmee was er sprake van een succesvolle Tour US 2023: 1 nederlaag en 2 overwinningen. Barça kwam goed op gang in het Allegiant Stadium. In het eerste kwartier een kans voor Koundé (bal op de paal). De rebound leverde helaas geen doelpunt op (kans Torres). Goede kans voor Reijnders van Milan; prachtige save van Iñaki. Net voor de rust weer een goede redding van de keeper van Barça. Kans voor Leao.

Veel wissels bij Barça in de rust (zie: opstelling). In de 55e minuut was het raak voor Ansu Fati. Een briljante bal met veel effect in het doel van Maignan: 0-1 (geholpen door Balde). In de 2e helft een kans voor Araújo. Zijn doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Er waren ook kansen voor Milan. Reijnders met een doelpoging.

Het 16-jarige talent Lamine Yamal maakte zijn opwachting bij FC Barcelona. Schot net over. Ook nog een kans voor Fati. In de laatste minuten liet Xavi 2 talenten invallen: Álex Valle en Mika Faye. Aleix Garrido stond toen al op het veld. Schitterend: 3 van zulke enorme talenten!!

Voor FC Barcelona is het een geslaagde tour. Niet alleen qua resultaten maar ook het vertoonde spel. En de doelpunten. En niet de vergeten: de brede selectie met aanstormende jeugd.

Het wordt een mooi seizoen. Zeker weten!!

Eerstvolgende wedstrijd: Trofeo Joan Gamper dinsdag 8 augustus 20.00 uur Tottenham Hotspur.

Visca Barca!!

Opstelling: Iñaki Peña, García (85”Faye), Koundé (67”Dest), Alonso (45”Balde(85”Valle)), Araújo (85”Garrido). López (45”Frenkie), Romeu (80”Cassadó), Pedri (45”Roberto), Abde (45”Ansu Fati), Torres (45”Lewandowski), Raphinha (67”Yamal)

Foto: fcbarcelona.com