Nieuws Oktober 2020

Ansu Fati, speler van de maand

De jonge spits blonk uit in de eerste drie wedstrijden en scoorde ook doelpunten

Ansu Fati is uitgeroepen tot Liga-speler van de maand september na een spectaculaire start van het seizoen, met twee doelpunten op de openingsdag tegen Villarreal en een doelpunt in Balaídos tegen Celta.

De wedstrijd tegen Villarreal was een van zijn beste tot nu toe in het Barçashirt, waarin hij ook betrokken was bij de penalty die leidde tot een doelpunt voor Leo Messi. Zijn doelpunt tegen Celta was misschien wel het beste van de drie tot nu toe, en hij liet ook een prima vertoning zien in het 1-1 gelijkspel met Sevilla.

De goede prestaties van Ansu Fati zijn niet onopgemerkt gebleven door de Spaanse bondscoach Luis Enrique, die hem deze week heeft opgeroepen voor internationale dienst. De tiener is dit jaar ook bevestigd als een fulltime lid van het eerste elftal van Barça en staat op het punt een nieuw record te vestigen voor de meeste doelpunten ooit door een Liga-speler gescoord voor hun 18e verjaardag.

Foto: www.fcbarcelona.com