Nieuws December 2008

ArenA tijdelijk blaugrana

De klassieker Barça - Madrid werd door de fanclub traditiegetrouw gebruikt voor het organiseren van een penyabijeenkomst voor haar leden. Vanwege het 10-jarig bestaan moest het een speciale samenkomst worden. Niets minder dan de Amsterdamse ArenA werd daarom als locatie geregeld. Vak 111 kleurde zaterdagavond blaugrana.

Een recordopkomst van ruim 260 mensen werd geregistreerd. Vanaf 18:00 stroomden de leden en intro's binnen. Er werden drie rondleidingen door het grote stadion gegeven. Na de kou getrotseerd te hebben, stond er voor een ieder een groot buffet te wachten. Tijdens het voorprogramma werden een aantal fanclubleden van het eerste uur in het zonnetje gezet. Zij kregen als gewaardeerde dank voor hun 10-jarig lidmaatschap een leuk presentje mee naar huis.

Rond tien uur schoof iedereen aan bij de vele TV schermen. Lang moesten we wachten op een bevrijdende voorsprong. Ook een gemiste strafschop hielp niet mee. Tien minuten voor tijd mochten alle aanwezigen elkaar in de armen vliegen toen Eto'o alsnog de 1-0 binnen frommelde. Messi bracht Vak 111 niet veel later in extase en het ArenA-dak ging er af.

Kortom, een onvergetelijk avondje Amsterdam dat ver na middernacht weer tot rust kwam.

Om de fotoreportage te bekijken, klik hier.