Nieuws Juni 2013

Argentijn keert na één seizoen terug naar Boca Juniors

Sergio Araujo keert na een huurperiode van een jaar alweer terug naar Argentinië. De 21-jarige aanvaller kon maar mondjesmaat overtuigen in Barça B.

Binnen de club werd veel verwacht van de jonge Argentijn die zijn jeugdopleiding genoot bij topclub Boca Juniors. De bedoeling was dat hij een seizoen lang aan het spel van de Catalanen kon wennen om vervolgens door te stoten naar het eerste elftal. Zo ver komt het dus niet. Araujo speelde 34 competitiewedstrijden in de Segunda División. Van al die wedstrijden mocht hij maar 15 keer in de basis beginnen. De spits vond uiteindelijk 7 keer het net. Tegen het tweede elftal van Real Madrid scoorde hij twee belangrijke goals in de met 3-1 gewonnen wedstrijd.

De Argentijn mag zich nu weer gaan bewijzen bij Boca Juniors. Zij kunnen wel wat doelpunten gebruiken, de voormalige club van Diego Maradona bungelt onderaan de ranglijst, en moet vrezen voor het debacle wat River Plate vorig jaar overkwam. De andere topclub uit Buenos Aires degradeerde toen voor het eerst in de geschiedenis uit de hoogste divisie van Argentinië.