Nieuws Juni 2014

Argentinië groepswinnaar

Afgelopen woensdag heeft Argentinië na de 3-2 overwinning op Nigeria als groepswinnaar de achtste finales bereikt van het WK in Brazilië.

Zowel Lionel Messi als Javier Mascherano begonnen in de basis bij Argentinië, dat al snel op voorsprong kwam. Al in de tweede minuut wist La Pulga een afgeslagen bal hoog in het doel te werken. Deze voorsprong was slechts van korte duur, toen Musa slechts twee minuten later de gelijkmaker wist te scoren. Ondanks een aantrekkelijke eerste helft duurde het tot de blessure tijd voor er weer een doelpunt gescoord werd. Messi wist met een sublieme vrije trap de Nigeriaanse keeper Enyeama te verslaan.

Na rust wist Musa aan Nigeriaanse zijde de score vlak na rust gelijk te trekken. Geheel in stijl van de wedstrijd liet de volgende treffer niet lang op zich wachten. Slechts drie minuten na de gelijkmaker tekende Rojo voor de Argentijnse voorsprong. Gedurende de rest van de wedstrijd kregen beide ploegen nog kansen om te scoren, maar Rojo’s doelpunt bleek goud waard voor Argentinië, want het bleef bij 3-2.

Door deze overwinning heeft Argentinië de volle score van negen punten. Nigeria is met vier punten tweede geworden in groep F. Messi en Mascherano nemen het in de achtste finale op tegen Zwitserland. Dit duel zal op 1 juli worden gespeeld in São Paulo.

Argentinië: Romero, Garay, Zabaleta, Gago, Di María, Higuaín (91’ Biglia),
Messi (63’ Álvarez), Mascherano, Rojo, Fede Fernández and Agüero (38’ Lavezzi)