Nieuws Juli 2018

Arthur speler van FC Barcelona!

Arthur Melo maakt per direct de overstap van Grêmio naar Barcelona. Barca betaald in eerste instantie 31 miljoen euro voor het talent.
De Braziliaanse middenvelder tekent in Camp Nou een contract voor zes seizoenen. Inclusief extra's kan de transfersom nog oplopen tot veertig miljoen euro. Barcelona laat een afkoopsom van maar liefst 400 miljoen euro in het contract van Arthur opnemen.

De transfer vhing al enige tijd in de lucht, al leek het er eerst op dat Arthur in januari naar Spanje zou komen. Nu zijn de betrokken partijen dus akkoord voor een eerdere overstap. Het talent nam vrijdag al afscheid van zijn teamgenoten van Grêmio. "Mensen hebben mij veel verteld over de club, de stad en de fans. Ik heb hoge verwachtingen van mijn transfer naar Barcelona", reageert de nieuwe aanwinst, die met Grêmio vorig jaar de Copa Libertadores veroverde. Ook werd hij bekerwinnaar en won de club de Zuid-Amerikaanse Super Cup.

Foto: www.fcbarcelona.com