Nieuws April 2017

BARÇA B KAMPIOEN!

Het beloftenelftal van de blaugranas, Barça B, kampioen geworden in de Segunda División B: Group III. Hierdoor promoveert het team naar de Segunda División. Om de promotie veilig te stellen, moest er afgelopen zaterdag gewonnen worden van AE Prat. In het eigen Miniestadi wonnen de beloften van FC Barcelona met 2-0.

De thuisclub wist al snel op voorsprong te komen toen Marc Cardona al na drie minuten een voorzet van Palencia koel af wist te maken. Barça B domineerde de volledige eerste helft, maar wist dit niet in doelpunten om te zetten. In de tweede helft kregen de blaugranas een penalty, maar keeper Toni redde de inzet van Gumbau. Barça B wist een minuutje later alsnog de score te verdubbelen toen Perea de bal via de lat binnenschoot. De enige smet op het duel was een onderonsje tussen Fali van Barça B en Pluvins namens Prat. Beide spelers kregen de rode kaart. De thuisclub kwam in het verdere verloop van het duel niet meer in de problemen, waardoor de eindstand bij 2-0 bleef en kon zo het kampioenschap vieren.

Opstelling Barça B: Varo, Palencia, Cucurella, Fali, Marlon, Martínez,
Kaptoum (84’ Edu), Gumbau, Dani Romera, Perea (74’ Oriol Busquets) en
Marc Cardona (59’ Mboula)