Nieuws April 2013

Barça 300x superieur

Zondagavond wist FC Barcelona de wedstrijd van Real Zaragoza de winnen met 0-3 en met deze uitslag zette de ploeg ook direct een bijzondere mijlpaal neer. Voor de Catalaanse club was het de driehonderdste wedstrijd dat Barça meer balbezit had dan de tegenstander.

De laatste club die meer balbezit had tijdens een wedstrijd, was Real Madrid op 7 mei 2008. Barça had toen maar 49,5% balbezit. Na deze wedstrijd speelde de Blaugranas 185 competitieduels, 62 wedstrijden in de Champions League, 39 wedstrijden voor de Copa del Rey, 8 wedstrijden in de Spaanse Supercup, 4 Wereldbeker wedstrijden en 2 wedstrijden om de Europese Supercup.

Tijdens deze 300 wedstrijden, vestigde het huidige Barça team ook een club record. In de Champions League wedstrijd op Celtic Park, wist de ploeg van Vilanova een balbezit percentage van 89% te realiseren. Ondanks dit hoge percentage balbezit, ging de wedstrijd tegen Celtic wel verloren.