Nieuws Oktober 2023

Barça - Athletic Club 1-0

Een week voor de Spaanse klassieker tegen Real Madrid heeft Barça-coach Xavi te maken met een lange lijst geblesseerden. Onder anderen Pedri, Robert Lewandowski, Raphinha, Koundé, Roberto en Frenkie de Jong ontbraken in het thuisduel met Athletic Club.

Dat was in het Estadi Olímpic Lluís Companys te zien aan het spel van FC Barcelona. De 38.194 toeschouwers zagen zondagavond geen beste wedstrijd. Desondanks hebben ze maandag op het werk wel een historisch moment te beschrijven waar zij in de tachtigste minuut getuige van waren.

Catalaanse debutant Marc Guiu scoorde de enige treffer van de avond waarmee hij een droomdebuut voor Barça beleefde. De 17-jarige stond nog geen minuut op het veld of hij kreeg het publiek in het Olympisch Stadion al op de banken door doelman Unai Simón met een diagonaal schot te passeren.

De lastige wedstrijd eindigde zo in een 1-0 overwinning voor FC Barcelona.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Cancelo, Balde (79"Alonso), I. Martínez, Gavi, Ferran, João Félix, Christensen (60"Araujo), Romeu (60"Yamal), Gündoğan en Fermín (77"Guiu)

Foto: www.fcbarcelona.cat