Nieuws December 2023

Barça - Atlético Madrid 1-0

Zondagavond wist Barça het duel tegen Atlético te winnen. In een leuk en aanvallend duel werd het 1-0 voor de Catalanen.

De blaugranas begonnen sterk aan het duel. Al in de eerste tien minuten kreeg het team van Xavi al een aantal grote kansen, door onder andere Robert Lewandowski. De thuisclub leek het signaal af te geven snel op voorsprong te willen komen. Toch duurde het tot de dertigste minuut voordat de Catalanen op voorsprong kwamen. De van Atlético gehuurde João Félix wist met een subtiel schot Barça op voorsprong te zetten. In een verder aantrekkelijke helft, waarbij de bezoekers geen vuist konden maken, werd er verder niet gescoord.

Na rust leken ook de bezoekers wat meer uit de schulp te komen en ontstond er aan beide kanten ruimte. Het spel ging daardoor alle kanten op, met kansen beide kanten. Zo kreeg onder andere João Felix aan de kant van de blaugranas en Antoine Griezmann aan Madrileense kant de kans om op het te scoren. Ondanks dat het een aantrekkelijke wedstrijd was, werd er niet meer gescoord en bleef het bij 1-0

Opstelling Barça: Iñaki Peña, Koundé, Araujo, Nartinez, João Cancelo, Frenkie de Jong, Gündoğan, Pedri (89’ Fermín), Raphinha (77’ Yamal), Lewandowski, João Félix (77’ Ferran Torres)

Foto: www.fcbarcelona.cat