Nieuws Oktober 2008

Barça-Atlético Madrid 6-1

Een galavoorstelling zaterdagavond in Camp Nou. De dag die in het teken stond van de actie tegen geweld leverde voor Barcelona ook nog eens een klinkende overwinning op tegen het dit seizoen sterk gestarte Atlético Madrid.

De wedstrijd, die historisch gezien altijd veel doelpunten oplevert, begon uitermate verrassend. Na zo'n 10 minuten stond er reeds een 3-0 op het scorebord. Door goals van Márquez uit hoekschop, Eto'o uit een penalty en Messi bij een snel genomen vrije trap werd Atlético overdonderd. Binnen het kwartier deed Atlético iets terug met een mooie 3-1 van Maxi Rodriquez, maar direct daarop scoorde Eto'o zijn tweede en bracht hij de marge daarmee weer op een veilige drie.

Alsof het niet genoeg was, maakte Gudjohnsen een vijfde treffer na geweldig voorbereidend werk van Iniesta waarna de rust aanbrak. Naast deze doelpunten werden er minstens zoveel kansen net niet gemaakt, anders had er in de rust een heuse monsterscore kunnen zijn gerealiseerd.

Na de thee nam Barcelona gas terug en werd er nog slechts eenmaal gescoord. Het was invaller Thierry Henry, die een door hem zelf opgezette aanval prachtig afrondde.

Barcelona heeft de vorm weer te pakken en boekte de zesde achtereenvolgende overwinning. Uitblinkers waren vooral Xavi, Messi, Eto'o en Iniesta, hoewel het hele team een geweldige partij voetbal op de mat legde en met een staande ovatie werd beloond door de toeschouwers.

Klik hier voor beelden van de onvergetelijke wedstrijd.

Opstelling: Valdés; Puyol, Piqué, Márquez, Abidal; Xavi (74. Keita), Busquets, Gudjohnsen; Messi (70. Bojan), Eto’o (60. Henry), Iniesta