Nieuws Juni 2017

Barça B gepromoveerd!

Barça B heeft promotie voor de Segunda División weten te behalen door in de playoffs over twee duels te winnen van Racing Santander. Nadat de jongerenploeg van Barcelona enkele jaren terug was gedegradeerd naar het derde niveau in Spanje vocht de ploeg dit seizoen om de titel in de derde divisie. Racing Santander was de laatste te nemen horde en met een 0-0 uitslag in het Miniestadi kon de ploeg na de 1-4 zege in El Sardinero juichen.

De wedstrijd in Barcelona leek vooraf al gespeeld na de grote uitslag die in Santander was behaald, maar de ploeg moest toch waken voor tegengoals. Het team van trainer Gerard Lopéz had het initiatief gedurende de wedstrijd maar maakte de kansen niet af. Hierdoor bleef een definitieve beslissing uit, maar Santander wist geen vuist te maken en dus was Barcelona na 90 minuten verzekerd van promotie.

Nu Barça B terugkeert in de tweede afdeling zullen ook spelers als Marlon, Palencia en Gumbau hun krachten kunnen meten met de betere Spaanse teams. Ook de zoon van wijlen Tito Vilanova komt uit voor de jongerenploeg, Adrià. Barça B behaalde dit seizoen 27 overwinningen, 8 gelijke spelen en 9 nederlagen in de 44 gespeelde duels.