Nieuws Juni 2008

Barça B promoveert

Josep Guardiola heeft een eerste succesje als coach geboekt. In zijn eerste jaar als coach van Barça B bezorgde hij de jonge bende van Barcelona de promotie naar de Segunda Division B.
De titel behaalde Barça B een dikke maand geleden al, maar om te promoveren moest er nog een nacompetitie gewonnen worden. In de eerste ronde werd overtuigend Castillo opzij gezet; na een 0-0 gelijkspel op verplaatsing verpletterenden de Barça-jongeren hun tegenstander in de thuiswedstrijd met 6-0.
UD Barbastro werd de laatste te nemen hindernis en ook die werd puik genomen. Barça B won de heenwedstrijd met 0-2 en gisteren barstte het feest in het Mini-Estadi los na een nieuwe overwinning. Victor Vazquez scoorde in de return het enige doelpunt.
Guardiola kon niet anders dan tevreden zijn: "Dit is iets geweldig, de opdracht is volbracht. Ik heb het gevoel dat de zaken gebeurden zoals zij moesten gebeuren."