Nieuws Februari 2011

Barça bereid zich voor op uitwedstrijd tegen Gijón

Zaterdagavond om 20:00 uur speelt   FC Barcelona de uitwedstrijd in het altijd lastige El Molinón stadion van Sporting Gijón. Guardiola heeft alle achttien beschikbare eerste elftal spelers voor de reis naar Gijón opgeroepen. Alleen Puyol en Jeffren ontbreken door hun blessures.

Nadat alle internationals waren terug gekeerd van hun interlandverplichtingen had Guardiola de uitdaging om ze in twee dagen voor te bereiden op de wedstrijd tegen Sporting Gijón. Deze week trainden de drie spelers van het eerste elftal zonder interlandverplichtingen, Pinto, Keita en Maxwell, met Barça B mee. Pep Guardiola en Luis Enrique trainden gezamenlijk de drie spelers van het eerste elftal, 19 spelers van Barça B aangevuld met jeugdspelers Dalmau en Rafa Alcántara in het Ciutat Esportiva Joan Gamper. De geblesseerde Puyol en Jeffren werkten apart van de groep aan hun herstel. Ondanks deze gezamenlijke training, heeft Guardiola toch besloten om geen spelers van Barça B op te roepen.

Vorig seizoen wist Barça in Gijón met 0-1 te winnen door een doelpunt van Pedro en eerder dit seizoen, werd het in Camp Nou ook maar 1-0 door een doelpunt van Villa. Voor hem zijn de wedstrijden tegen Sporting Gijón altijd bijzonder, hij is zijn professionele loopbaan immers bij deze club begonnen. Vandaar dat de wedstrijd in El Molinón een soort thuis komen voor hem is.

De wedstrijd is vanaf 20:00 te volgen op Sport1 Extra. Mocht u de wedstrijd niet kunnen volgen, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen (@penyabarcelona). Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kan u ook bij de Fan Club Barcelona op het forum discussiëren.

Zaterdagmiddag om 16:00 zal Barça B in het Miniestadi het opnemen tegen Cartagena. De mannen van Luis Enrique hebben drie punten minder dan Cartagena. Het is dus voor Barça B een mooie gelegenheid om te proberen te winnen en zo een plaatsje te stijgen op de ranglijst.