Nieuws Maart 2013

Barça beste team van 2012

Ondanks dat Barça in 2012 alleen de Copa del Rey wist te winnen, is het team wel uitgeroepen tot beste team van 2012. FC Barcelona was volgens de Internationale Federatie van Voetbal Historie en Statistieken, Werelds beste voetbal club in 2012. Dit is de vierde keer in totaal en het derde jaar achtereen, dat de Catalaanse Club deze prijs in ontvangst mocht nemen.

Buiten FC Barcelona, mochten ook twee spelers een prijs ophalen. Iniesta werd uitgeroepen tot Werelds beste spelmaker 2012, een prijs die zijn collega Xavi, al vier keer eerder wist te winnen. De tweede speler die een prijs in ontvangst mocht nemen is de Argentijnse superster Messi. Hij is uitgeroepen tot Werelds beste doelpuntenmaker. Deze prijs mocht hij vorig jaar ook al in ontvangst nemen.