Nieuws Februari 2022

Barça - Bilbao 4-0

FC Barcelona heeft de thuiswedstrijd tegen Bilbao met 4-0 gewonnen. Een ruime zege voor de ploeg van Xavi, waar maar liefst twee Nederlanders trefzeker waren. De weg omhoog, die Barcelona de afgelopen weken had ingezet, zorgt ervoor dat de ploeg terug op de vierde plek komt in La Liga. Na een matige openingsfase van beide kanten, waarin weinig echt uitgespeelde kansen ontstonden, werd na ruim een half uur de ban gebroken. Aubameyang volleerde raak nadat een kopbal van Piqué terugkwam van de lat.

In de tweede helft miste Ferran een gigantische kans, maar toch wist Barcelona uit te lopen. Invaller Dembélé, die werd getrakteerd op een luid fluitconcert toen hij binnen de lijnen kwam, schoot met een ziedend schot in de korte hoek de 2-0 tegen de touwen. Vervolgens was het hek van de dam en liep Barcelona uit naar 4-0. Luuk de Jong was trefzeker met een kopbal van dichtbij en Depay schoot in de blessuretijd de 4-0 tegen de touwen. Genoeg reden tot juichen dus voor de mannen van Xavi, die met een goed gevoel hun missie om Champions League-voetbal af te dwingen voortzetten.

Foto: www.fcbarcelona.cat