Nieuws Januari 2019

Barça - Eibar 3-0

FC Barcelona heeft op zondagavond in eigen stadion met 3-0 gewonnen van Eibar in een geweldige wedstrijd. Barça combineerde er heerlijk op los en heeft door deze zege nog altijd vijf punten voorsprong op achtervolger Atlético Madrid. Bij Barça scoorde Leo Messi zijn vierhonderdste treffer in competitieverband en was Suárez tweemaal trefzeker. Hierdoor heeft Barcelona zich goed hersteld van de bekernederlaag tegen Levante.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen de Catalanen op voorsprong via een heerlijke aanval. De bal werd slechts eenmaal geroerd door Busquets, Coutinho en Suárez en laatstgenoemde rolde met een schuiver de 1-0 tegen de touwen. Eibar kwam niet verder dan enkele speldenprikjes voor het doel van Ter Stegen en de eer was aan Messi om zijn jubileumtreffer in La Liga te scoren. Vlak na rust schoot Messi met de magische linkervoet de bal in de hoek op aangeven van Suárez voor goaltje 400, en ondanks dat hij even later nog een grote kans liet liggen viel de derde goal alsnog. Een snelle inworp van Sergi Roberto werd omgetoverd tot treffer door Suárez met een venijnig schot vanuit de korte hoek, waarmee Barcelona opnieuw geen punten wist te morsen in de competitie. Barça is hiermee in de competitie bezig met een goede reeks en het is te hopen dat ze deze door weten te zetten aanstaande donderdag, als Levante naar Camp Nou komt om een 2-1 voorsprong in de beker te verdedigen.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Sergi Roberto ('83 Semedo), Piqué, Lenglet, Alba; Rakitic, Busquets ('65 Vidal), Arthur ('72 Dembélé; Coutinho, Suárez, Messi

Foto: www.fcbarcelona.cat