Nieuws Februari 2021

Barça - Elche 3-0

Woensdagavond speelden de blaugranas de thuiswedstrijd tegen Elche. Na een moeizame eerste helft, wisten de Catalanen de winst in de tweede helft alsnog veilig te stellen. Alle goals werden na rust gemaakt.

Zoals gebruikelijk begon Barça als betere ploeg. Al na een minuut kreeg het team van Ronald Koeman een goede kans, maar het vizier Trincão stond te hoog afgesteld. Nog binnen vijf minuten kreeg ook Elche een goede kans, maar ook Lucas Boye schoot over. Na deze vijf minuten zakte het tempo, waardoor ook Elche weer terug kon komen in het duel. In de twintigste minuut tekende Trincão voor de grootste kans tot dan toe, maar de inzet van de Portugees werd gekeerd door doelman Edgar Badia. De keeper van de bezoekers bleek de man van de eerste helft, want de Catalaan in Baskische dienst wist nog enkele kansen te veredelen.

Na rust wist Barça al snel orde op zaken te stellen. Al binnen 3 minuten wist
Leo Messi de bal, op aangeven van Martin Braithwaite, de bal in het doel te werken. Toch duurde het tot halverwege de tweede helft voor er weer een grote kans te noteren viel. Sterker nog, dit werd meteen de 2-0. Messi wist op aangeven van Frenkie de Jong de score te verdubbelen. Enkele minuten later was de Deen weer aangever. Deze keer op Jordi Alba, die er op fraaie wijze 3-0 van wist te maken. Na deze treffer gaf Koeman enkele speler rust, met het komende speelprogramma in ogenschouw genomen. In het laatste kwartier wilde invaller Antoine Griezmann zich nog van zijn beste kans laten zien, maar had eerst pech buitenspel te staan en later schoot de Fransman in het zijnet. In het resterende deel van de wedstrijd speelde Barça het zakelijk uit, waardoor het bij 3-0 bleef.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Mingueza, Piqué (76’ Lenglet), Umtiti, Alba (76’ Dest), Frenkie de Jong, Pjanić (46’ Dembélé), Pedri, Trincão (66’ Busquets), Messi, Braithwaite (76’ Griezmann)

Foto: www.fcbarcelona.cat