Nieuws Mei 2011

Barça-Espanyol 2-0

Barça heeft met de overwinning op Espanyol een grote stap gezet richting de landstitel. Tijdens de stadsderby hadden de bezoekers weinig in te brengen. Guardiola begon ook met de sterkste opstelling. Alleen Puyol ontbrak. Het duel begon rustig. Het duurde even voor de blaugranas een echte kans kregen. Barça wist gevaarlijk te worden met schoten van Pedro en Iniesta. Beide keren lag doelman Kameni in de weg. Ook liet Messi zijn kunsten zien. Een fantastisch aanname lanceerde hem richting de goal maar zijn schot ging helaas ver naast. Iniesta maakte uiteindelijk de openingstreffer. Na slecht uitverdedigen bij Espanyol pakte de middenvelder de bal goed op Hij speelde twee man uit en schoot knap in de korte hoek binnen. Eigenlijk had Barça moeten gaan rusten met een 2-0 stand. Maar een prachtige combinatie tussen Villa, Messi, Xavi en weer terug naar Villa, werd naast de goal gewerkt. Misschien wel het mooiste moment van de avond maar helaas geen doelpunt.

Barça keerde de tweede helft goed uit de kleedkamer. Pedro was snel dichtbij een doelpunt. Zijn schot werd alleen door de doelman verwerkt tot hoekschop. Uit deze corner maakt Piqué wel de 2-0. Piqué kwam knap voor zijn verdediger na een mooie hoekschop van Xavi. Espanyol maakte weinig indruk hoewel Valdés nog wel een paar keer aan de bak moest. Aanvaller Osvaldo had een aantal goede kansen waar Valdés moest redden. Maar meer dan dat was het ook niet. Barcelona kwam met wederom prachtig combinatie voetbal tot een mooie kans. Messi dribbelde langs de verdediging en gaf breed op Iniesta. Zijn voorzet werd net voor de voeten van Villa weggewerkt. En ook na een mooie actie van Iniesta wist Villa de bal niet goed te controleren. Met de inmiddels ingevallen Abidal en Afellay eindigde de derby in een voortreffelijk 2-0 overwinning.

Guardiola gaf aan voor de wedstrijd dat er tegen Espanyol een belangrijke stap gezet zou kunnen worden richting de titel. De coach was dan ook erg blij met de overwinning en de 3 punten. Met nog 3 wedstrijden te spelen hebben de blaugranas nog 1 punt nodig om kampioen te worden.

Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Fontàs (72 Abidal), Xavi (89 Keita), Busquets, Iniesta, Pedro (84 Afellay), Messi en Villa

Gerelateerd nieuws