Nieuws Juni 2017

Barça Futsal grijpt naast titel

Het zaalvoetbalteam van FC Barcelona is er op maandagavond niet in geslaagd om de vierde landstitel te pakken. De begenadigde zaalvoetballers van Barça speelden in de finale een beslissingsduel tegen Inter Movistar. In een best-of-five series stond het na 4 ontmoetingen 2-2 tussen de beide ploegen, en dus moest een laatste duel met de titel op het spel de doorbraak vormen. Inter Movistar won het beslissingsduel met 2-1 en kroont zich dus tot landskampioen.

Het was een ontmoeting die in de eerste vier wedstrijden al belachelijke uitslagen had gekend. In het eerste duel won Barça na strafschoppen, maar in de tweede, derde én vierde ontmoeting werd er drie keer een score van 6-1 genoteerd! Eenmaal won Barça met 6-1, maar tweemaal was het Movistar dat voor een afstraffing zorgde. Deze gekke uitslagen zorgden ervoor dat niemand wist wat het resultaat van de beslissingswedstrijd tegen Movistar zou zijn.

Inter Movistar en FC Barcelona speelden voor een laatste keer in het seizoen tegen elkaar, maar in het Torrejón de Ardoz keek Barça al snel tegen een achterstand aan. De goal van Gadeia hielp de thuisploeg in het zadel, en tot aan de absolute slotfase werd er niet meer gescoord. Nadat Adolfo tegen de lat schoot was het Roger die in de korte hoek de gelijkmaker wist te maken. Dit gebeurde met nog maar vijf minuten op de klok. Met de 1-1 stand leek ook het laatste duel van het seizoen op strafschoppen uit te lopen, maar twee minuten na de gelijkmaker werd de goal gescoord die de titelrace zou beslechten. Ricardinho, de beste speler ter wereld van de afgelopen drie jaar, schoot de titeldroom van Barça aan duigen en zorgde voor de vierde opeenvolgende titel van Inter Movistar. Toch zal Barcelona terugkijken op een geslaagd seizoen, waarbij het de droom heeft om volgend seizoen de hegemonie van Inter Movistar te stoppen.