Nieuws Juni 2008

Barça haalt nu ook Cáceres binnen

Zoals verwacht is Martin Cáceres de derde aanwinst van Barça. De overgang werd vanmiddag afgerond en zowel Villarreal als Barcelona hebben het nieuws op hun website geplaatst.
Cáceres is een linksbenige verdediger die nieuwe coach Pep Guardiola erg graag bij zijn groep had. De 21-jarige Uruguyaan tekent bij Barça een contract voor vier seizoenen en de nieuwe afkoopsom bedraagt 50 miljoen euro.
De onderhandelingen waren niet bepaald gemakkelijk en duurden twee weken. Barça telt uiteindelijk voor Cáceres 16,5 miljoen euro neer en die som wordt over drie partijen verdeeld. Villarreal, de club waartoe de speler behoorde, incasseert 9 miljoen euro en Recreativo de Huelva, de club waaraan Cáceres vorig seizoen werd uitgeleend, ontvangt 1 miljoen euro opleidingsvergoeding. Tenslotte gaat er 6,5 miljoen euro naar de Uruguyaanse club Defensor Sporting de Montevideo en een groep vertegenwoordigers die nog over een deel van de rechten op Cáceres beschikten.