Nieuws Januari 2015

Barça in Alicante

De spelers en technische staf van FC Barcelona vlogen zaterdagochtend naar Alicante en stapten vervolgens in de spelersbus naar een hotel in Elche. President Josep Maria Bartomeu,
vice-president sport Jordi Mestre en directeuren Josep Ramon Vidal-Abarca en Pau Vilanova vergezelde de spelersgroep. Het competitieduel wordt om 18:00 uur afgetrapt in het stadion Manuel Martínez Valero.

Ondanks de recente 5-0 en 0-4 overwinningen op Elche CF in de achtste finales van de Copa del Rey waarschuwde Fran Escribá, de coach van Elche CF, de Catalanen: “De competitiewedstrijd zal heel anders worden dan de bekerduels aangezien we daar van geleerd hebben en sterker zijn geworden in de competitie.”
De tegenstander bezet op dit moment de 16e plaats in La Liga, net één punt boven de degradatiezone. Ze zullen strijden voor ieder punt. Coach Luis Enrique vertelde in de persconferentie van vrijdag jl. duidelijk dat het doel daardoor is om de intensiteit tijdens de gehele wedstrijd hoog te houden: “Zonder kan ieder team het ons lastig maken.”

Dani Alves en Gerard Piqué zijn slechts één kaart verwijderd van een schorsing. Een gele kaart betekent voor de twee verdedigers dat zij de thuiswedstrijd tegen Villarreal op 1 februari a.s. zullen moeten bekijken vanaf de tribunes van Camp Nou. de Catalaanse verdediging zal vooral moeten letten op de Braziliaanse aanvaller Jonathas; hij scoorde 8 van de 18 doelpunten van Elche in La Liga.

Overigens wist Elche sinds 1974 Barça niet te verslaan in de competitie; sindsdien verloren ze 10 maal en eindigden 4 duels in een gelijkspel.
De laatste 7 competitieduels tegen Elche incasseerden de Catalanen zelfs geen enkele tegentreffer. De openingswedstrijd van dit seizoen in Camp Nou op 24 augustus eindigde in een 3-0 overwinning op Elche CF.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.