Nieuws December 2011

‘Barça. In the Heart of the Legend’

FC Barcelona heeft alle speciale momenten van het seizoen 2010-2011 en de voorbereiding op het huidige seizoen in een boek verzameld. Dit boek is de opvolger van 'Barça - Making history' dat het historische seizoen 2009-2010 beschrijft en het begin van 2010-2011 met o.a. de twee Supercups, de Wold Cup en het kampioenschap in de Primera División.

Het boek neemt de lezer chronologisch mee aan de hand van nooit eerder vertoonde foto’s door de kleedkamer, de voorbereiding op wedstrijden en de reizen van uitwedstrijden. Daarnaast toont het de persoonlijke kant van het team van Josep Guardiola.

Natuurlijk staan de vier wedstrijden tegen Real Madrid, de finale van de Champions League tegen Manchester United, de Spaanse Super Cups en de Europese Super Cup in het boek naast de bijzondere momenten in de Primera División.

Ook de persoonlijke hoogtepunten van de spelers en technische staf zijn in het boek opgenomen, zoals de Gouden Bal nominaties van de drie spelers van La Masia (Messi, Iniesta en Xavi), de nieuwe aanwinsten van deze zomer Cesc en Alexis én een verslag van het verrassingsfeest van de spelers voor de 40e verjaardag van Josep Guardiola.

Alle foto’s zijn gemaakt door de fotograaf van club, Miguel Ruiz, en de begeleidende teksten zijn geschreven door Marcos López, journalist van El Periódico de Cataluña. FC Barcelona geeft het boek uit in het Catalaans, Spaans en Engels. 10% van de opbrengsten van het boek gaan naar de Foundation van FC Barcelona waar het besteed zal worden aan het Clean Football Project. Dit project is bedoeld om kinderen en jongeren les te geven over waarde door middel van voetbal.

Gerelateerd nieuws