Nieuws Juli 2022

Barça - Juve: 2-2

In de Cotton Bowl in Dallas (Texas) (met bijna 59.000 toeschouwers) speelde Barça de derde wedstrijd in “Barça goes USA”. Een vriendschappelijke wedstrijd tegen Juventus. De eerste twee wedstrijden waren winnend afgesloten (Miami en Madrid).

Het werd uiteindelijk 2-2. 2 doelpunten van Dembélé en 2 van Moise Kean. Volgende wedstrijd 30 juli tegen de New York Red Bulls. Waarschijnlijk voor een uitverkocht stadion. Araujo en Pedri kregen deze wedstrijd rust. Naar genoegen van Xavi was hij erg tevreden over het spel van Dembélé. Hij heeft het volledige vertrouwen van de trainer.

Dembélé opende de score in de 34e minuut. Slalommend langs drie verdedigers van Juve. Schot in de verre hoek:1-0. De vreugde was van korte duur. Doelpunt Moise Kean: 1-1. De vreugde was daarna voor Juve van korte duur. Dembélé scoorde in de 49e minuut de 2-1 na een fraai staaltje voetbal. Het lukte hem weer een aantal verdedigers van Juve aan de kant te zetten. Scoren zoals hij zelden doet: met zijn linkerbeen!!

In de rust wisselde Xavi een flink aantal spelers. Dit ook vanwege de hitte. Kean scoorde na de rust, en binnen 6 minuten, de 2-2. Raphina en Ansu Fati kwamen in de 68e en 69e nog bijna tot scoren.

Barça had 60% van het balbezit maar kwam niet meer tot meer doelpunten. Het bleef 2-2. Al met al een nuttige oefenwedstrijd. Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com