Nieuws Oktober 2008

Barça maakt zich op voor Athletic

De teruggekeerde internationals van FC Barcelona zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen. Zo ontbreekt Gudjohnson op de lijst met namen voor de wedstrijd tegen Athletic de Bilbao, morgenavond 19.00 uur in San Mamés. Belangrijker echter is de afwezigheid van de grote man in vorm, Xavi Hernandez. Hij ondervindt te veel last van een (lichte) hamstringblessure.

Tegenover de afwezigen staat de terugkeer van aanwinst Alexander Hleb. Voor het eerst sinds zijn opgelopen blessure in de thuiswedstrijd tegen Racing, is de Wit-Rus weer aanwezig in de selectie. Het lijkt erop dat Hleb niet zal starten.  Zeer waarschijnlijk zal ook Lionel Messi ontbreken in de basis elf, na zijn late terugkeer uit Zuid-Amerika.

Opvallend is ook de aanwezigheid van Víctor Sánchez in de selectie. Hij kwam nog niet in actie voor de blaugranas. De volledige selectie van trainer Pep Guardiola:

Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Márquez, Puyol, Iniesta, Abidal, Touré, Keita, Busquets, Víctor Sánchez, Hleb, Sylvinho, Eto'o, Bojan, Messi en Henry.