Nieuws Januari 2013

Barça moet spelen als een echte kampioen

Donderdagavond om 22:00 uur speelt Barça de terugwedstrijd van de kwartfinale van de Copa el Rey. In La Rosaleda wacht Málaga, die door het 2-2 gelijke spel van vorige week een goede uitgangspositie hebben neergezet. FC Barcelona zal dus moeten winnen, want bij een 0-0 of 1-1 gelijkspel gaat Málaga door naar de halve finale. In deze halve wacht Real Madrid, die woensdagavond Valencia al heeft verslagen.

Om de halve finale te halen, zal Barça tegen Málaga een perfecte wedstrijd moeten spelen, zoals tien dagen geleden. Toen wist Barça de Andalusiërs met 1-3 te verslaan in La Rosaleda. Maar Manuel Pellegrini, de trainer van Málaga, zal het Barça met zijn ploeg heel moeilijk gaan proberen te maken en de verwachting is dan ook dat hij met een zeer verdedigend team zal aantreden. Hierdoor zal Barça moeten spelen als een echte kampioen.

Naast de sterke tegenstander, beschreef Pellegrini het veld in het stadion, na de wedstrijd tegen Celta als “een ijsbaan”. Dus het is te hopen dat de spelers van FC Barcelona hier goed mee om weten te gaan, om zo hun eigen spel te kunnen spelen.

Al met al beloofd het een spannende wedstrijd te worden, die elke Barça fan wil volgen. De wedstrijd is live te zien bij Sport1. Als u geen abonnement bij Sport1 heeft, dan kan u ook de wedstrijd live volgen bij u fanclub via ons Twitter account. Via het reactieblok hieronder kunt u discussiëren over de wedstrijd en voorspellen wat de uitslag wordt.