Nieuws Maart 2011

Barça oefent tegen United

Vandaag werd aangekondigd dat op 30 juli dit jaar, FC Barcelona een oefenwedstrijd zal spelen tegen Manchester United, in het kader van de World Football Challenge Tournament. De wedstrijd wordt gespeeld in Landover. Dit is de tweede editie van dit toernooi en wordt gehouden van 14 juli tot 6 augustus 2011. Naast Barça en United, doen ook de Amerikaanse teams Chicago Fire en New England Revolution mee.

Tot op heden zijn alleen de speeldata van Manchester United bekend gemaakt. De overige data waarop FC Barcelona zal spelen worden binnenkort bekend gemaakt, als ook de lijst van de overige wedstrijden bekend gemaakt wordt.

In 2009 was de eerste editie van het World Football Challenge Tournament. Toen deden Chelsea, AC Milan, Inter Milan en de nationale selectie van de Verenigde Staten mee. Het bijzondere van dit toernooi is dat de wedstrijden in verschillende staten worden gespeeld. Het toernooi was een dusdanig succes, dat alle wedstrijden uitverkocht waren en daardoor is door de organisatie besloten om in 2011 een tweede editie te organiseren.

FC Barcelona en Manchester United hebben in het verleden al eerder een oefenwedstrijd tegen elkaar gespeeld in de Verenigde Staten. Op 3 augustus 2003 wist het Engelse team met 3-1 te winnen van Barça. In deze wedstrijd bracht Patrick Kluivert Barça nog op een 1-0 voorsprong, maar verloor het de wedstrijd alsnog door twee doelpunten van Forlan en een doelpunt van Van Nistelrooy. Dit was tijdens het eerste seizoen van Rijkaard en Ronaldinho bij FC Barcelona.