Nieuws Juni 2023

Barça on tour: US 2023

Evenals vorig seizoen bereidt FC Barcelona zich voor in de Verenigde Staten van Amerika. Tegenstanders zijn: Juventus, Arsenal, Real Madrid en AC Milan. Dit jaar worden de wedstrijden gespeeld aan de westkust van de Verenigde Staten.

De eerste 2 wedstrijden worden gespeeld in Californië:

22-7 tegen Juventus in Santa Clara, San Francisco Bay Area (Levi’s Stadium; capaciteit: 68.000)

26-7 tegen Arsenal in Inglewood, Los Angeles (SoFi Stadium; capaciteit: 70.000)

29-7 tegen Real Madrid in Arlington, Texas (AT&T Stadium; capaciteit: 80.000)

1-8 tegen AC Milan in Paradise, Las Vegas (Allegiant Stadium; capaciteit 65.000)

Aanvangstijden zijn nog niet bekend.

Voor de 14e keer een uitstapje naar de USA. Uiteraard is het de bedoeling dat het merk FC Barcelona zoveel mogelijk gepromoot wordt. Voetbal is big business in de Verenigde Staten. Het contact met de Amerikaanse fans is van groot belang. In 2026 vindt het WK voetbal plaats in de USA en Canada. Een goed contact met bv. lokale ondernemers zorgt voor een goed draagvlak in de beide landen.

Na de wedstrijden in Amerika heeft Barça nog 2 weken de tijd om zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

Onderstaand de eerste wedstrijden van het nieuwe seizoen (tijden nog niet bekend):

• 13-8 uit naar Getafe

• 20-8 thuis tegen Cádiz

• 27-8 uit naar Villarreal

• 3-9 uit naar Osasuna

• 17-9 thuis tegen Real Betis

• 24-9 thuis tegen Celta de Vigo

• 27-9 uit naar Mallorca

• 1-10 thuis tegen Sevilla

• 8-10 uit naar Granada

• 22-10 thuis tegen Athletic Bilbao

29-10 thuis tegen Real Madrid

Let op: de wedstrijddag kan in de week voorafgaand nog aangepast worden!! Hou de site van FC Barcelona goed in de gaten. Op dit moment is het nog onduidelijk welke spelers komen en welke gaan. Pique, Busquets en Alba zijn inmiddels gestopt. Het aanblijven van Xavi lijkt een zekerheid. Deelname aan de Champions League is gegarandeerd.

Visca Barça!!!

Foto: fcbarcelona.com