Nieuws Maart 2013

Barça ontmoet hekkensluiter

FC Barcelona ontvangt zaterdagavond om 20.00 in Camp Nou Deportivo la Coruña voor het competitieduel in de Primera División. In week 8 van de competitie stonden Barça en Depor al tegenover elkaar. In het Riazor wist Barça de enerverende wedstrijd met 4-5 te winnen. Voor de Blaugrana’s scoorde Lionel Messi een hattrick. Cristian Tello en Jordi Alba waren verantwoordelijk voor de andere twee Catalaanse doelpunten. Pizzi wist tweemaal voor Deportivo te scoren. Een goal van Alejandro Berantiños en een eigen doelpunt van Jordi Alba bepaalden de eindstand. Hiermee had de ploeg van de toenmalige trainer
José Luis Oltra bewezen een lastige tegenstander te zijn.

De Galiciërs maken ondanks de goede tegenstand een moeilijk seizoen door. Deportivo staat met 17 punten uit 26 wedstrijden laatste in de Primera División en wist uit de laatste vijf wedstrijden slechts 1 punt te halen. Tegen Rayo Vallecano bleef het in eigen huis 0-0. Van Getafe (3-1), Granada (0-3), Sevilla (3-1) en in de laatste minuten werd met 2-1 van Real Madrid verloren. Het verschil tussen de Galiciërs en de nummer 17 van La Liga, Real Zaragoza, is acht punten. Deportivo heeft hier nog 12 wedstrijden voor. Alle punten zijn dus broodnodig voor de ploeg van Vazquéz.

Bij Deportivo la Coruña zal topscorer Riki waarschijnlijk niet spelen tegen FC Barcelona. De spits is licht geblesseerd aan zijn hamstring. Pizzi, die in de eerste confrontatie tussen Barça en Deportivo tweemaal wist te scoren, zal waarschijnlijk wel spelen.