Nieuws Oktober 2011

Barça ontmoet L’Hospitalet

FC Barcelona opent haar strijd om de Copa del Rey met een lokale derby tegen L’Hospitalet. De eerste wedstrijd van dit tweeluik zal op 9 november in het Feixa Llarga gespeeld worden, en de return meer dan een maand later in het eigen Camp Nou (21 december). Het zal een historische ontmoeting tussen de twee teams worden.

FC Barcelona was de vierde naam die uit de hoed kwam en het lot gaf de Catalaanse ploeg een lokale derby tegen L’Hospitalet, het team dat gecoacht wordt door voormalig Barça-man Jordi Vinyals. Het is de eerste keer dat deze twee teams elkaar ontmoeten in een officiële wedstrijd, alhoewel ze wel tegenover elkaar stonden in een soort van officieel duel in de strijd om de Copa Catalunya van afgelopen seizoen. Barça versloeg destijds de club uit de Divisie 2B met 2-0 dankzij doelpunten van Dos Santos en Soriano in een grotendeels betekenisloze wedstrijd, aangezien Espanyol zich al verzekerd had van het winnen van de trofee.

De volledige loting:
Barcelona - L’Hospitalet