Nieuws Juni 2018

Barça op het WK

België heeft door een schitterende goal van Adnan Januzaj, Engeland met 1-0 verslagen en eindigen als koploper in Groep G. Ze gaan door naar de laatste 16 en treffen daar Japan.

Thomas Vermaelen speelde zijn eerste wedstrijd op het WK, hij werd gewisseld na 74 minuten. Hij speelde een groot deel van de wedstrijd met een scheur boven zijn oog, deze had hij opgelopen na een kopduel.

Colombia is als eerste geëindigd in groep G door met 1-0 te winnen van Senegal. Polen versloeg Japan met 1-0.Japan is 2de van de groep geworden.

En wie scoorde het Colombiaanse doelpunt? Jawel, het was Yerry Mina! Voor de verdediger van Barça was dit zijn 2de doelpunt van het toernooi.

Hij won ook de award voor de Man of the Match door zijn goede optreden tegen Senegal. Dit is de 6de trofee voor een speller van Barça op dit toernooi.

Foto: www.fcbarcelona.com