Nieuws December 2012

Barça opnieuw tegen AC Milan

De loting voor de achtste finales van de Champions League heeft FC Barcelona gekoppeld aan AC Milan. De club die voormalige Barça-speler Bojan Krkić en de Nederlanders Urby Emanuelson en Nigel de Jong onder contract heeft speelt eerst thuis. Nigel de Jong speelt dan in ieder geval niet, de international is onlangs geopereerd aan zijn achillespees. De Italiaanse topclub plaatste zich voor de achtste finale door een tweede plaats te behalen in een poule met Malaga, Zenit Sint Petersburg en Anderlecht achter zich te laten.

Vorig seizoen zaten Barça en AC Milan bij elkaar in de poule fase. In Camp Nou werd het 2-2, in San Siro wonnen de Blaugranas met 3-2 van de Rossoneri. Vervolgens troffen de twee teams elkaar ook nog is in de kwartfinale. Uiteindelijk bleek Barça over twee wedstrijden duidelijk de sterkste.

Klik hier voor de wedstrijd informatie.

Hieronder de volledige loting:
AC Milan (Ita) - FC Barcelona (Spa)
Galatasaray (Tur) - Schalke 04 (Dui)
Celtic (Sch) - Juventus (Ita)
Arsenal FC (Eng) - Bayern München (Dui)
Shakhtar Donetsk (Oek) - Borussia Dortmund (Dui)
Real Madrid (Spa) - Manchester United (Eng)
Valencia (Spa) - Paris Saint-Germain (Fra)
FC Porto (Por) - Málaga (Spa)