Nieuws December 2019

Barça - Real Madrid 0-0

Op woensdagavond werd de eerste Clásico van het seizoen gespeeld. In Camp Nou kwamen beide ploegen niet verder dan 0-0. Ze blijven dus samen op de koppositie staan.

In de openingsfase golfde het spel op en neer. Na ruim een kwartier kreeg Real Madrid de gevaarlijkste kans. De kopbal van Casemiro, werd van de lijn gekopt door Gerard Piqué. Real Madrid leek de wedstrijd in een enerverende wedstrijd naar zich toe te trekken, maar na een half uur spelen werd de inzet van Leo Messi door Sergio Ramos van de lijn gehaald. Na dit moment leek het team van Ernesto Valverde iets beter in het spel te komen. Toch kregen de blaugranas niet echt grip op het duel. Jordi Alba kreeg vijf minuten voor rust nog een enorme kans, maar de linksback schoot voorlangs. De Madrilenen lieten zich via Federico Valverde ook een aantal keer zien. De Uruguayaan uit het team van Zinedine Zidane wist een paar keer gevaarlijk van afstand te schieten, maar zijn schoten werden gepareerd door Marc-André Ter Stegen. In deze enerverende eerste helft werd er niet gescoord.

Na rust liet zich hetzelfde spelbeeld zien. Real Madrid leek de bal gemakkelijker rond te kunnen spelen, maar Valverde wist als enige Madrileen de bal op doel te schieten. Namens Barça wisten Messi en Antoine Griezmann gevaarlijk richting het doel van Thibaut Courtois te gaan, maar hadden geen geluk in de afwerking. Het spel bleef op en neer gaan, zonder echt grote kansen. Twintig minuten voor tijd leek het team van Zinedine Zidane met 1-0 te scoren, maar werd afgefloten vanwege buitenspel. In het restant van het duel wisten geen van de ploegen het verschil te maken, waardoor het bij 0-0 bleef.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo (55’ Vidal), Piqué, Lenglet, Alba,
Sergi Roberto, Rakitić, Frenkie de Jong, Messi, Suárez, Griezmann (83’ Fati)

Foto: www.fcbarcelona.cat