Nieuws April 2019

Barça - Real Sociedad 2-1

De blaugranas hebben zaterdagavond goede zaken gedaan in de race van het kampioenschap. In het eigen Camp Nou wist Barça met 2-1 te winnen van Real Sociedad. Het team van Ernesto Valverde begon rustig aan het duel, maar was uiteraard de bovenliggende partij. Barça kreeg via Lionel Messi tot twee maal toe een vrije trap. De eerste eindigde in de muur, de tweede ging rakelings over het doel. De Basken kwamen op hun beurt maar nauwelijks over de middellijn en parkeerde de bus rond het eigen strafschopgebied. De blaugranas bleven rustig combineren en wachtte geduldig op de opening. Pas op slag voor rust kopte Clément Lenglet op aangeven van Ousmane Dembélé voor de 1-0 ruststand.

Na rust was hetzelfde spelbeeld te zien: Barça bouwt rustig op en Sociedad parkeert de bus voor het doel. Toch kwamen de bezoekers na iets meer dan een uur spelen op gelijke hoogte. Juanmi kroop achter de rug van Gerard Piqué vandaan en wist de voorzet van Mikel Merino in het doel te werken. Lang konden de Basken niet van de treffer genieten. In de eerst volgende aanval bediende Messi Jordi Alba, die de bal fraai in het doel wist te schieten. Met nog een klein half uur op de klok leek Barça het duel uit te willen spelen en kreeg via onder andere Ivan Rakitić nog wel een goede kans.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Piqué, Semedo, Arthur (56’ Busquets), Rakitić, Vidal (90’ Sergi Roberto), Dembélé (72’ Coutinho), Suárez, Messi.

Foto: www.fcbarcelona.com