Nieuws December 2010

Barça-Real Sociedad 5-0

Barcelona was oppermachtig in Camp Nou tegen Real Sociedad. De bezoekers hadden niets in te brengen tegen het prachtig combinerende Barça. Het publiek kreeg weer een galavoorstelling te zien. Villa begon met een makkelijk te pakken schot om de avond rustig te beginnen. Maar na ruim 10 minuten was het wel raak voor de aanvaller. Messi stuurde Pedro op rechts weg met een mooie steekbal. Pedro gaf de bal voor waar Villa  voor het doel goed binnen tikte. De kansen bleven zich op stapelen. Pedro wist twee keer niet te slagen en ook een aanval van Alves strandde in de verdediging. Ook een inzet van Messi werd gestopt en een niet te missen kans voor Alves, alleen voor opendoel, wist hij toch te missen. Toch was daar Inietsa die de Blaugranas met 2-0 de rust in stuurde. De kleine middenvelder versnelde richting de 16. Na een een-twee met Pedro schoot hij knap langs de doelman in de korte hoek.

De tweede helft begon waar de eerste geëindigd was. In de eerste minuut lag de 3-0 al binnen. Messi en Alves combineerde vanaf het middenveld door geheel Sociedad heen. Messi maakte uiteindelijk het doelpunt, een prachtige aanval. Barcelona bleef lustig combineren. Hoewel een vierde doelpunt een logisch gevolg zou zijn duurde het lang voordat deze ook gemaakt werd. Messi was eerder dichtbij, maar zijn inzet spatte loeihard uiteen op de paal. Uiteindelijk maakte hij toch de 4-0.  De Argentijn dribbelde van buiten naar binnen en liep de gehele verdediging van Real Sociedad voorbij, waarna hij tegendraads binnenschoof. De keeper was verslagen. Het slotstuk was voor Bojan die de 5-0 voor zijn rekening nam. Zijn eerste inzet werd nog gekeerd maar de rebound werd goed afgemaakt. Wederom een prachtige tentoonstelling van Guardiola en de zijne. De laatste 4 duels in de competitie scoorde Barça al 21 goals en hield het doel schoon.

Opstelling: Valdés, Alves, Puyol, Abidal, Maxwell, Mascherano (’52 Busquets), Xavi (’67 Keita), Iniesta, Pedro (’61 Bojan), Messi en Villa