Nieuws December 2014

Barça richt zich op PSG

Barcelona behaalde zondagavond, ondanks een moeizame start, een geweldige zege op stadgenoot Espanyol. De derby van Barcelona is doorgaans goed voor veel spanning, en staat meestal bol van de overtredingen, maar Barcelona kende voornamelijk in de tweede helft Espanyol vooral als speelbal. Na de klinkende 5-1 zege richt Barcelona zich nu weer op de aankomende duels, wetende dat er veel op het spel staat.

Zo is woensdag de wedstrijd tegen het Franse PSG. Voor Barcelona is dit een belangrijke wedstrijd, want een zege is benodigd om als eerste te eindigen in Groep F van de Champions League. Barcelona won vier van de vijf duels, maar ging juist in Parijs met 3-2 onderuit. Dat was de eerste nederlaag van het seizoen voor Barcelona. PSG heeft slechts eenmaal punten verspeeld, toen ze 1-1 speelden tegen Ajax. Dit zorgt ervoor dat PSG een punt meer heeft als Barcelona, waardoor het doel voor woensdagavond duidelijk is: winnen. Anders zou Barcelona tweede worden in de groep, en het is al jaren geleden dat dat is voorgekomen. Barcelona werkt met een nagenoeg fitte selectie toe naar de wedstrijd tegen PSG. Beiden teams zijn al zeker van de volgende ronde, en Barcelona zal in het eigen Camp Nou gaan proberen de winst te behalen! Alves en Rafinha zijn geschorst bij Barcelona

Zaterdag om 4 uur moet Barcelona naar Getafe toe, in het Coliseum. Hier moeten ze proberen weer jacht te zetten op de koppositie, want de ranglijst wordt vooralsnog aangevoerd door Real Madrid. Bij de laatste ontmoeting tussen beide ploegen leek het erop alsof Barcelona zou gaan winnen in het eigen stadion, maar in de slotminuut wist Getafe nog gelijk te maken. Hierdoor kwamen de Catalaanse titelkansen in gevaar, en is die wedstrijd er mede schuldig aan dat Barcelona afgelopen seizoen haar titel niet wist te prolongeren. Barcelona is in de competitie al een tijdje in uitstekende doen, en de galavoorstellingen tegen Sevilla en Espanyol staan ons nog bij. Hopelijk lukt het ze zaterdag weer om een goed resultaat neer te zetten.